Authorization For Audiovisual Media Service Provider And Lcn Numbering For Tnews, Tsport And Tnet Brands / Schedules

Notice Of Sale Without Enchantment With Telematic Methods ...

Court of Foggia

Proc. 8/2017, Lotto unico

Basic price: € 11.244,68 + Charges

  Auction Begin: 13 Maggio 2019, 12:00

Edicom Servizi S.r.l. svolge l’attività di Commissionario Giudiziario su tutto il territorio nazionale.

Attraverso il potale vengono venduti tramite Asta Online a tempo,  beni mobili, singoli ed in stock, di vario genere provenienti da Esecuzioni Mobiliari, Procedure Fallimentari e Sequestri Giudiziari.

  • Regolamento della vendita
  • Registrazione
  • Iscrizione alla vendita
  • Versamento e restituzione cauzione
  • Asta con prolungamento
  • Aggiudicazione e saldo prezzo
  • Metodi di pagamento
  • Spedizione e ritiro dei beni
  • Sospensione e annullamento della vendita

1 - Regolamento della vendita

Gli articoli ed i beni in vendita sono visionabili presso i luoghi di custodia, su appuntamento, o attraverso gli allegati fotografici presenti sul portale.

Gli articoli vengono venduti e consegnati come "visti e piaciuti" ovvero nello stato di fatto e di diritto in cui i beni si trovano nel momento della vendita.

La vendita non è soggetta alle norme concernenti la garanzia per vizi o per mancanza di qualità, né potrà essere risolta per alcun motivo.

L'esistenza di eventuali vizi, mancanza di qualità o difformità della cosa venduta non potranno dar luogo ad alcun risarcimento, indennità o restituzione del prezzo essendosi di ciò tenuto conto nella valutazione dei beni.

Gli acquirenti sono tenuti a conoscere, rispettare ed accettare le regole per la partecipazione alle aste giudiziarie online previste dal Commissionario, tali regole rientrano nel campo di applicazione del Codice Civile e Codice di Procedura Civile in materia di procedure Esecutive Mobiliari e Procedure Fallimentari.

E’ responsabilità e cura dell’acquirente conoscere le leggi e le norme vigenti, nonché leggere, comprendere ed accettare le regole di seguito riportate:

Agli utenti/acquirenti non è consentito:

  • fare offerte di acquisto se si è il debitore della procedura in riferimento;
  • partecipare alle Aste Online se non si accettano le condizioni di partecipazione;
  • prendere l'impegno di comprare un oggetto senza pagarlo; in questo caso le sanzioni sono quelle previste dal Codice Civile e Codice   di Procedura Civile in materia di Procedure Esecutive Mobiliari e Procedure Fallimentari;
  • effettuare offerte o rilanci senza essere seriamente intenzionati ad acquistare in quanto le offerte relative alle vendite giudiziarie - rappresentano un “impegno vincolante”
  • ritirare le proprie offerte.

2 - Registrazione

Al fine di potere partecipare alla vendita online è obbligatoria la registrazione al portale www.astemobili.it  secondo le seguenti condizioni:

  1. la partecipazione alla vendita telematica è riservata ad utenti con età minima18 anni;
  2. non si può fornire un'identità falsa;
  3. la registrazione và effettuata compilando tutti i campi obbligatori;
  4. devono essere fornite informazioni veritiere e complete;
  5. in fase di registrazione occorre indicare un indirizzo e-mail valido in quanto tutte le comunicazioni circa gli sviluppi relativi alle vendite telematiche, i rilanci effettuati e le aggiudicazioni dei beni, avverranno tramite e-mail;
  6. non è consentito cedere a terzi le credenziali di accesso che rimangono personali e riservate.

La Edicom Servizi S.r.l. si riserva la facoltà di non attivare, sospendere o disattivare gli account che non rispettano i principi di cui sopra.

3 - Iscrizione alla vendita

L’iscrizione alla vendita online avviene secondo i seguenti criteri:

  • Pagamento della cauzione con autorizzazione su carta di credito: Iscrizione immediata
  • Pagamento della cauzione con bonifico bancario: Iscrizione previa autorizzazione del personale Edicom Servizi a ricezione delle coordinate del bonifico (CRO)
  • Pagamento della cauzione mediante assegni circolari: Iscrizione immediata previa autorizzazione del personale Edicom Servizi

4 - Versamento e restituzione cauzione

Versamento cauzione

In fase di iscrizione alla vendita online il sistema potrà richiedere preventivamente il versamento di una cauzione pari al 10% dell’importo base d’asta o secondo quanto disposto dall’Autorità Giudiziaria.

La cauzione potrà essere versata con le seguenti modalità:

  • mediante la procedura guidata di autorizzazione su carta di credito;
  • a mezzo bonifico bancario secondo le istruzioni fornite dal sistema in fase di iscrizione alla gara;
  • mediante assegno circolare intestato ad Edicom Servizi S.r.l. consegnato o inviato via posta assicurata presso una delle sedi di Edicom Servizi. Per informazioni contattare il numero di telefono 091-7308290 oppure 393.9159855.

Restituzione cauzione

In caso di mancata aggiudicazione del bene, la cauzione verrà restituita entro 48 ore dal termine della gara.

Le  modalità di rimborso sono le seguenti:

  • per i pagamenti effettuati con carta di credito verrà annullata la transazione indicata e riaccreditato l'intero importo, senza spese di commissione;
  • per i pagamenti effettuati con bonifico bancario l’importo verrà restituito mediante bonifico sul conto corrente bancario o secondo modalità comunicate dall’utente.

Solleciti

Nel caso in cui si verificassero ritardi nella restituzione della cauzione l’utente potrà inviare un sollecito attraverso la funzione di “Gestione Pagamenti” presente nell’Area Riservata.

5 - Asta con Prolungamento

Nel caso di aste che prevedono il prolungamento (la cui quantità verrà evidenziata nella pagina di dettaglio della vendita tra le informazioni dell'asta), l'offerta pervenuta entro i minuti programmati, precedenti al termine ultimo previsto per la conclusione della gara, prolungherà la chiusura della stessa per i minuti previsti a partire dall'orario di ricezione dell'ultima offerta validata da parte del sistema.

Ad esempio:
Termine Gara: 12:00
Prolungamento: 3 minuti
Ultima Offerta: 11:59
Nuova Data di Termine Gara: 12:02 (11:59 + 3 min)

6 - Aggiudicazione e saldo prezzo

L’aggiudicazione dell’articolo o dello stock in vendita avviene effettuando il rilancio più alto entro il termine ultimo previsto dal sistema e riportato nella scheda dettagliata.

Al temine della gara, in caso di aggiudicazione, si dovrà procedere al pagamento del saldo prezzo entro e non oltre i due giorni lavorativi successivi dalla data di aggiudicazione, salvo diversa disposizione specificata nell'avviso di vendita o nella scheda dettagliata, scegliendo la modalità di pagamento secondo quanto indicato nel successivo punto 7 “Metodi di pagamento”.

7 - Metodi di Pagamento

L’aggiudicatario dell’articolo o dello stock in asta si impegna a pagare il prezzo del valore di aggiudicazione, ovvero dell'offerta più alta da lui effettuata, entro e non oltre 48 ore dalla data di aggiudicazione.

Il pagamento potrà essere effettuato secondo una delle seguenti modalità:

  • presso la sede di zona del Commissionario mediante assegno circolare intestato ad Edicom Servizi S.r.l., previo appuntamento;
  • pagamento con carta di credito attraverso la procedura guidata presente nel pannello di controllo dell’utente;
  • tramite bonifico bancario utilizzando le seguenti coordinate:
    • Beneficiario: Edicom Servizi s.r.l.
    • Banca: Intesa Sanpaolo
    • IBAN: IT06 Z030 6904 6231 0000 0004 900
    • Causale: Pagamento Cauzione/Saldo ID ASTA _____(indicare l'id dell'asta aggiudicata)

Si fa presente che in caso di mancato o ritardato pagamento, si incorre nella perdita della cauzione versata, ove prevista, e nelle sanzioni previste dal Codice Civile e dal Codice di Procedura Civile in materia di Procedure Esecutive Mobiliari e Procedure Fallimentari.

8 - Spedizione e ritiro dei beni

I beni saranno consegnati agli acquirenti soltanto dopo l'avvenuto integrale pagamento del prezzo, degli oneri fiscali e della commissione e, nel caso di beni registrati, dell'avvenuto perfezionamento delle formalità relative al trasferimento di proprietà (a cura dell'aggiudicatario); ai fini dell'art. 1193 e.e., è stabilito che qualunque somma versata ( compresa la caparra) sarà imputata prima alle spese e poi al prezzo.

In caso di pagamento non integrale o di mancato pagamento, la caparra sarà acquisita dal commissionario e i beni saranno rimessi in vendita alle medesime condizioni qui indicate.

L'acquirente deve provvedere al ritiro entro 10 giorni dal termine della gara o dal compimento delle formalità per il trasferimento di proprietà (le quali devono iniziare entro 5 giorni dall'aggiudicazione). In caso di mancato ritiro dei beni acquistati nei termini suddetti, l'acquirente è tenuto, per ogni giorno di ritardo, a corrispondere al'I.V.G. il corrispettivo per il deposito previsto dal D.M. 15/5/2009- n.80. Decorsi ulteriori 10 giorni, l'I.V.G. provvederà alla vendita dei beni non ritirati ai sensi degli artt. 2756, comma 3°, e 2797 e.e.

Su istanza e a spese dell'acquirente (e sotto la responsabilità di quest'ultimo per il trasporto), potrà essere concordata con il commissionario la spedizione del bene venduto.

I beni aggiudicati per il quali è stato corrisposto regolarmente il saldo prezzo, se previsto, potranno essere spediti presso l’indirizzo indicato dall’utente durante la fase di registrazione o presso eventuale indirizzo indicato in fase di pagamento in alternativa i beni  potranno essere ritirati presso la sede del Commissionario o presso il luogo di custodia previo appuntamento.

N.B. Per alcuni beni per i quali le dimensioni, il peso e l’ingombro non consento la spedizione è previsto esclusivamente il ritiro presso il luogo di custodia previo appuntamento a spese dell’aggiudicatario.

9 – Sospensione e annullamento della vendita

Le vendite potranno essere sospese e/o annullate per disposizione o ordinanza dell'Autorità Giudiziaria che ne ha stabilito l’esecuzione. In tal caso verrà predisposta il restituzione della cauzione secondo le modalità previste nel punto 4 “Versamento e restituzione cauzione”.

Time Auction

Auction Begin: 13 Maggio 2019, 12:00

11.244,68

Basic price

To participate in the race is necessary
login or register with the site


The auctionit is not started.


SEE FEES DETAILS

- VAT: € 2.473,83 (22 % ON ADJUDICATION AMOUNT)

- REMUNERATION OF SALE: € 1.236,91 (11 % ON ADJUDICATION AMOUNT)

- VAT ON REMUNERATION OF SALE: € 272,12 (22 % ON TOTAL SALE REMUNERATION)

*EXCEPT FOR ADDITIONAL SPECIFICATIONS IN THE TENDER NOTICE

Description

NOTICE OF SALE WITHOUT ENCHANTMENT WITH TELEMATIC METHODS

The undersigned avv. Matteo Bruno, appointed bankruptcy trustee in epigraph with sentence No. 8/2017 of 24/01/2017 and filed on 01/31/2017 pec procedure: bruno.matteo@avvocatifoggia.legalmail.it)

AWARE

- that from May 13, 2019 (starting at 12:00 ) to May 28, 2019 (ending at 12.00 ), a competitive online sales procedure will be held exclusively from the site www .ast emobil i.it of the following lot:

SINGLE LOT: Authorization for audiovisual media service provider and LCN numbering

• Authorization for audiovisual media service provider in the Puglia region relating to the "TNEWS", "TSPORT" and "TNET" brands / schedules, issued to the bankrupt company, through a provision adopted by the Ministry of Economic Development with determination, 09/09/2011 , prot. n. DGSCER / DIVlll / 71960;

• LCN n. 618 local, associated with the "TNEWS" brand / program, basin in the province of Foggia, pursuant to the provision adopted by the Ministry of Economic Development with determination 14/05/2012, prot.n. DGSCER / D1Vlll 40622, and renewed to the aforementioned company by order dated 20/03/2015 with protocol no. DGSCERP / IV / 17815, following the cessation by the company of the authorization for a provider of audiovisual media services and data of some brands / program schedules.

• LCN n. 687 local, associated with the "TSPORT" brand / program, in the province of Foggia, pursuant to the provision adopted by the Ministry of Economic Development with determination 14/05/2012, prot. DGSCER / D1Vlll 40622, and renewed to the aforementioned company by order dated 20/03/2015 with protocol no. DGSCERP / IV / 17815, following the termination by the aforementioned company of the authorization for audiovisual media service provider and data of some brands / program schedules.

• LCN n. 689 local, associated with the "TNET" brand / program, basin in the province of Foggia, pursuant to the provision adopted by the Ministry of Economic Development with determination 14/05/2012, prot.n. DGSCER / D1Vlll 40622, and renewed to the aforementioned company by order dated 20/03/2015 with protocol no. DGSCERP / IV / 1 7815, following the termination by the aforementioned company of the authorization for audiovisual media service provider and data of some brands / program schedules.

- BASIC PRICE: € 11.244,68;

- DEPOSIT: 10% offered price;

- Minimum bid increasing in case of tender € 1,000.00;

COMMUNICATE

- that those interested in participating must proceed with the free registration on the website www.astemobili.it, expressly accepting the general conditions as well as the conditions and terms prescribed in this sale notice;

- that at the time of registration, each user is required to choose a username and password by attaching a valid identity document, which will constitute the credentials with which they can access the site and participate in the individual auctions;

- that if the bidder is a legal person he will have to register as such in the appropriate section indicating the company details requested;

- that the regularly registered auction participant who intends to act as a third party must be obliged to have a notarial power of attorney, showing all the references of the company and of the lot for sale for which it intends to proceed by attaching it to the offer;

- that in the event of a power of attorney by a natural person, it must be accompanied by a photocopy of a valid Identity Card and a Tax Code of both the delegate and the delegating party to be attached to the offer;

- that in the event of a power of attorney by a legal person, the same must be accompanied by a photocopy of a valid Identity Card and a Tax Code of both the delegate and the delegating party, as well as the original or photocopy of the certificate of execution in progress validity of the delegating company;

- that the delegate participating in the auction is however jointly and severally liable with the delegating party for any procedural non-compliance;

- that in any case participations with generic proxies "per person to be nominated" will not be accepted;

- which bears on each individual the burden of taking preventive vision of the appraisal of the furniture making up the single lot for sale and of all the inherent documentation;

- that the sale takes place in the state of fact and law in which the goods are located, with all possible appurtenances, accessions, active and passive easements;

- that the movable assets are put up for sale in the consistency indicated in the appraisal prepared by the estimator and published on the website www.astemobili.it or by the provisions of this call for tenders;

- that the sale is in body and not to measure and that any differences in size cannot give rise to any compensation, indemnity or price reduction;

- that the sale is not subject to the rules concerning the guarantee for defects or lack of quality pursuant to art. 2922 ee;

- that the existence of any defects, lack of quality or non-conformity of the thing sold, urban, ecological and environmental charges, possible adaptations to the regulations in force in the field of prevention and safety - even if hidden or not highlighted in the expert reports - will not give place to any indemnity, compensation, price reduction, whose costs and expenses will be borne by the contractor;

- which modalities, terms of participation and deposit payment methods to be paid by bank transfer or credit card together with the presentation of the offer are shown in the tender chapter available on www.astemobili.it to be reported and transcribed and attached,

- that, in order to guarantee maximum participation and ensure the best performance of the procedure, in the event of multiple bids and bids made in the three minutes prior to the deadline of the online race, the tender will be extended among the bidders for a further three minutes until the final offers have been exhausted;

- that the offer loses effectiveness when it is exceeded by a subsequent offer for a higher price made in the same manner;

- if the tender has been completed, the one who presented the best offer valid by the end of the race will be declared provisional winner;

- that communications to tender participants and to the temporary contractor will be made by the Commission Agent by e-mail and / or certified mail;

- that the return of the deposit for non-winning bidders is as follows: 1) if the deposit has been made by credit card, its full availability is restored within 48 hours of the request or, if there is not request, automatically at the end of the race; 2) if the deposit has been paid by bank transfer or bank draft, the contractor will proceed to return it by bank transfer order with a charge of € 2.50 to the bidder within 48 hours of the request or if there is no request from the interested party, from end of the race;

- that the payment of the balance price, less the deposit paid, must be paid directly to the agent within ten days (10) of the award by bank transfer to " Edicom Servizi srl Banca: Intesa Sanpaolo IBAN: IT06 Z030 6904 6231 0000 0004 900 Reason: Payment Balance ID AUCTION PF-8-2017-FG ";

- that in case of non-payment of the balance price, the contractor will be declared forfeited and the procedure will keep the deposit as a penalty, except for the possibility of the right to compensation for greater damage. In this case, the procedure may call for a new experiment or decide to award the contract in favor of the subject who presented the best second offer;

- that the transfer decree will be prepared by the Delegated Judge and the payment of the balance must be made within ten days (10) or by non-transferable check made out to "Edicom Servizi srl", or by bank transfer to " Edicom Servizi srl "Banca Nuova - Palermo Branch No. 5 IBAN: IT86V0513204603812570246729 Reason: Payment Balance ID AUCTION PF-8-2017-FG ", The costs of transfer and transcription as well as cancellation of formalities registrations or transcriptions or weights existing against the contractor. In the event of a request for tax relief the contractor is required to deliver the original tax returns to the trustee at the time of the award together with the copy of the identity document.

- that any improved offers for an amount not less than 10% of the auction price pursuant to art. 107 LF paragraph 4 ° must reach the PEC address of the procedure, within 10 days from the provisional award, which reserves the right to evaluate in the exclusive interest of the procedure the right to suspend the sale; with the faculties of the Gd pursuant to art. 108 of the Finance Law.

- that if the undersigned, in agreement with the judicial authority, deems, for any reason, that he no longer has to complete the sale in favor of the provisional contractor resulting from the outcome of the electronic tender, the Commission Agent, upon written notice from the signed, will return the deposit paid to the provisional contractor in the manner indicated above;

- that the contractor will pay the sums paid by the participant to the current account held in the procedure withholding 11% plus VAT as compensation for the activity carried out to be calculated on the award price, which will be paid by the contractor in addition to the award price;

- that this compensation, totally paid by the buyer, is added to the deposit and must be returned together with the same in case of absence of the award;

- that the furniture can be viewed, upon request to be sent directly to the undersigned curator or by the Commission agent;

- that the Commission Agent will provide any useful information, including by telephone or by e-mail, to the interested parties on the methods of sale, on the characteristics and on the consistency of the goods placed in the auction;

- that in relation to any sales conditions not expressly indicated in this order, please refer to the regulation and the general conditions indicated on the portal www.astemobili.it;

- that the bodies of the procedure reserve the right, without stating reasons, to suspend or interrupt the electronic auction in agreement with the judicial authority.

- that the appraisals referred to in this order are published and viewable on the sites authorized by the DM. 10/31/2006: www.doauction.com, www.asteannunci.it, www.canaleaste.it, www.asteavvisi.it and www.rivistaastegiudiziarie.it ,

Foggia there 27 / MARCH / 2019

Read more

Competition Information
  • Basic price:
    € 11.244,68
    Price with fees:
    € 11.244,68 + € 3.982,86
  • Deposit:
    10 % of the offered price
    Extension:
    3 minutes  

  • Auction code:
    362079
    Tag:
    1-PF-D643-8-2017-1-1
  • Auction status:
    To start
    Bid increment:
    € 1.000,00
  • Data sheet published on:
    27/03/2019 17:04
  • Competition Starting on:
    13/05/2019 12:00
    Race deadline:
    28/05/2019 12:00
  • Credit transfer within:
    23/05/2019 18:00
    Card Term:
    28/05/2019 11:00
Data on the procedure
  • Court:
    Foggia
    Procedure nr:
    8/2017
  • Type:
    Procedura Fallimentare
    Lot nr:
    unico
  • Judge:
    Dott.ssa Valentina Tripaldi
    guardian:
    Avv. Matteo Bruno
  • Insolvency Practitioner:
Attached files
Attached files
lot/article FAQ
There are no FAQs
Further information